Kategorie
Artykuły

Jak zbudować zaplecze SEO?

Zaplecze SEO to strony zawierające linki, które doprowadzą nas do strony docelowej. Jeśli zależy nam, aby miało ono swoją wartość, należy tak samo ją aktualizować i promować jak stronę główną.

W jakim celu wykorzystujemy zaplecza SEO?

Zaplecza SEO potrzebujemy, gdy:

  • pozycjonujemy naszą stronę docelową;
  • pozycjonujemy słowa kluczowe o wysokiej konkurencji;
  • różnicujemy profile linków pochodzących ze strony pozycjonowanej;
  • chcemy zyskać więcej odwiedzin na naszej stronie.

Podstawowym celem stworzenia zaplecza jest zbudowanie struktury linków zewnętrznych (które mają jakąś wartość), co powoduje poprawę pozycji naszej głównej strony. Jest to dodatkowy ruch dla naszej witryny. W momencie, kiedy mamy styczność z rzetelną, fachową oraz przejrzystą treścią, odbiorca nie będzie miał problemów, aby kliknąć link przekierowujący.

Czytelnik może dojść do wniosku, że jeśli artykuł okazał się dla niego przydatny, to i polecana strona, oferta czy produkt również będzie godna wypróbowania. W efekcie takich czynności strona zwiększa swoją pozycję.

Do stworzenia dobrego zaplecza powinniśmy znać podstawowe zasady związane z pozycjonowaniem strony, co przełoży się na skuteczną optymalizację techniczną, a także umożliwi nam prawidłowe przygotowanie treści.

O czym musimy pamiętać, mając własne zaplecze SEO?

Najważniejszą sprawą przy naszym zapleczu jest domena. Jakby się komuś wydawało, że to losowy wybór przypadkowej domeny i już po sprawie. Otóż nie. Najpierw zacznijmy od przeglądu ofert, gdzie treści będą upodobnione do naszych, które zamierzamy publikować.

Nazwa domeny powinna zatem być powiązana z tematem i całym contentem naszego serwisu. Decydując się na domenę, oprócz brania pod uwagę nazwy należałoby spojrzeć na inne istotne czynniki, np.:

  • wiek domeny;
  • anchory;
  • historia domeny;
  • profile linków.

Teraz warto się zastanowić nad wyborem domeny: nowej czy też skorzystać z takiej, która już istnieje, ma swoją historię. Tak naprawdę to od nas zależy, na jakiej domenie chcemy działać. Jednie co, to domeny, które mają już swoje początki w sieci, mogą spowodować przyśpieszenie naszego pozycjonowania.

Jednakże trzeba zwrócić uwagę, jaką historię ma za sobą wybrana ta przez nas. Możemy trafić na taką, która balansuje wysoko w wynikach i ma wyrobioną renomę i jest wiarygodną stroną. Z drugiej zaś strony możemy trafić na taką, która miała nałożone wcześniej kary przez wyszukiwarkę, co może spowodować, że nasza strona nie będzie miała wysokiej pozycji w Google.

Co robić, aby nasze strony były dobre i ciągle utrzymywały pozycje w sieci?

Pamiętajmy, że tworzenie takiego zaplecza na potrzeby pozycjonowania strony głównej jest pracochłonne. Jeśli oczekujemy, że nasze zaplecze będzie wartościowe i miało mocne linki, musimy zadbać o jakość naszego contentu.

Zwróćmy uwagę na poszczególne czynniki, które sprawią, że nasze zaplecze będzie interesujące dla naszych czytelników:

  • regularne publikowanie – tylko systematyczne publikacje przyczynią się do utrzymania pozycji;
  • umieszczanie tylko unikalnej i wartościowej treści – tekst, musi zachęcić naszego odbiorcę, musi być przede wszystkim rzetelny, który będzie w stanie ukazać odbiory informację, których szuka;
  • atrakcyjność wizualna – aby uatrakcyjnić naszą stronę, możemy umieszczać na niej grafikę, która również będzie przyciągała odbiorców, jednak nie zapomnijmy o podpisaniu jej, by zaspokoić algorytmy wyszukiwarki;
  • odpowiednia tematyka – tematyka naszego zaplecza powinna być powiązana ze stroną docelową, która mamy zamiar pozycjonować;
  • zabezpieczenia – pamiętajmy o zabezpieczeniu naszych stron przed ewentualnym atakami hakerów czy inny wirusów.

Jakie korzyści płyną z przygotowania swojego zaplecza SEO?

Korzyści, jakie uzyskamy z posiadania zaplecza SEO to:

  • wiarygodność naszej strony docelowej – dzięki linkom, które pochodzą z wiarygodnych źródeł i mają wysoką renomę, przyczyniają się do umieszczania naszej witryny wysoko w rankingu wyszukiwania;
  • korzyści finansowe – możemy publikować artykuły sponsorowane, które przekazują nam inne strony. Jeśli nasze zaplecze SEO działa odpowiednio, wznosi się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, jest chętnie odwiedzana, to ma swoją wartość;
  • popularność – jeśli w publikacji pojawiają się dane, np. firmy, osoby, powoduje to zwiększenie rozpoznawalności danej marki;

Wady, jakie są związane z posiadaniem zaplecza SEO.

Posiadanie zaplecza SEO wymaga od nas poświęcenia (takiego samego jak strona docelowa) oraz środki. Zdarzają się sytuacje, że powierzamy swoje zaplecze pod opiekę bądź zlecamy utworzenie takiego zaplecza komuś, kto nie podchodzi rzetelnie do swoich obowiązków.

W następstwie publikując nic nie warte, a w dodatku skopiowane z innych stron treści nie zdobędziemy wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jakie cechy posiada dobre zaplecze SEO?

Jak dobrze o tym wiemy, najważniejsza zawsze jest treść. Nie ważne czy jest to pod stroną zapleczową, czy naszą główną domeną. Możemy się wesprzeć dodatkowymi elementami, które wzbogacą naszą treść. Do takich czynników uzupełniających zaliczamy:

  • tematyczne wideo;
  • cytaty;
  • tabelki, wykresy;
  • bibliografię i przypisy;
  • dopasowana grafika do tematu;
  • komentarze.

Wzbogacenie naszych artykułów w te czynniki spowoduje, że naszej zaplecze będzie wyglądało bardziej profesjonalnie. Pamiętajmy, aby zachęcać czytelników do zaglądania na nasze strony, chętnego powrotu oraz polecania nas innym.

Podsumowanie:

Stworzenie zaplecza SEO jest to pracochłonny proces, który wymaga takiej samej kontroli i opieki, co strona główna. Trzeba bezustannie poświęcać jej czas i pielęgnować, aby ciągle była wartościowa.

Jeśli nie masz czasu bądź nie wiesz, jak prowadzić stronę zapleczową, możesz zgłosić się do osób, które zajmują się tym zawodowo i pomogą Ci zbudować dobrze funkcjonujące i wartościowe zaplecze, które pomoże uzyskać lepszą pozycję naszej głównej domeny.